úterý 16. ledna 2018

Plány pro příští sezonu

Zakládání nové zahrady je úplně něco jiného, než úprava staré, už zavedené zahrady. Kupovat a sázet rostliny jen tak chaoticky bez rozmyslu není dobré a časem se to vymstí. Já jsem to brala jako velikou příležitost pro mou fantazii, vymýšlela jsem a kombinovala. Jsem plánovačka a vím, že se mé zahradní plány budou rok co rok korigovat. Ale někde se musí začít, čím dřív, tím líp. Při této práci – zábavě jsem ocenila letecké snímky na netu.
Zatímco se na pozemku zabydlovaly náletové dřeviny, my jsme doma řešili, zda bydlet v 1+1 nebo v domku se zahradou se vším, co to obnáší.



Od roku 2013 nám už stavěli dům, já zjišťovala, že je všude kolem jen samý jíl a stromy (lípy, břízy, jasany, hlohy, trnky) dál rostly. Jak to v tom jílu dělají?

 

A konečně jsem si mohla plánovat, co všechno budu mít na své, SVÉ, zahradě.

Když stavěli nad sklepem dílnu, začínala jsem pěstovat první zeleninu a na druhé parcele jsem měla kousek květnaté louky.


A toto je loňský stav, mých šest vyvýšených záhonů je hotových, sem tam zúrodněný kousek země, kde se už dá něco pěstovat, několik keřů a ovocných stromů je zasazených, druhá parcela je z větší části vykácená (příprava pro slepičí výběh a několik ovocných stromů), třetí zůstává divoce zarostlá.



Je to pomalé nebo rychlé? Raději nehodnotit a mít radost z každého krůčku.



Žádné komentáře:

Okomentovat